19.00 Blíží se začátek, orchestr je na pódiu, klavír uprostřed sálu. Můžete sedět kdekoliv, všechno stejně neuvidíte.
19.10 Barbora Sojková si odskočila od gregoriánského chorálu k současnosti, zpívá výborně. Elektronika (vz)rušivě doprovází.
19.20 Joseph Kubera hraje rasantně a soustředěně, provedení dělá vůbec velmi dobrý dojem. I publikum je tiché a koncentrované. Jen jeden idiot pořád něco ťuká do mobilu.
19.35 Pianista hraje cosi, co bychom mohli nazvat kadencí. Koncert vykazuje rysy klasické struktury a končí.
20.00 Chystá se druhá část koncertu, postávání mezi účinkujícími je žádoucí až vítané.
20.05 Sálem se necourají opozdilci, ale členové sboru Láska opravdivá. Scattered Members vplynuli do prostoru.
20.10 K pocházejícímu sboru se přidává i publikum, ozývá se zpěv. Pohyb a zvuk cirkulují Besedním domem.
20.25 Je to fantasticky hravé a vtahující. Zaslechl jsem i Zachovej nám Hospodine, ale myslím, že v tomto případě by se starej Procházka dal na útěk.
20.30 Sbor se shromáždil na pódiu uprostřed sálu a zpívá synchronizovaně s elektronikou Tomáše Vtípila. Kompozice zřejmě směřuje do finále.
20.45 Publikum rychle pochopilo, že skončilo sbobodné procházení sálem, okamžitě se zkoncentrovalo a pozorně naslouchá. Vynikající večer po všech stránkách!
Četli jste záznam online zpravodajství z Expozice nové hudby. Pokud vás dění na Expozici zajímá a nemůžete být na místě, připojte se na Facebooku.
Simultánní koncerty. John Cage: Concert for Piano and Orchestra, performed simultaneously with Fontana Mix, Aria. Barbora Sojková – zpěv, Joseph Kubera – klavír, Ostravská banda / Petr Kotík. Tomáš Vtípil: Scattered Members for male choir and electronics. Tomáš Vtípil: elektronika, mužský sbor Láska opravdivá. 10. 3. 2012, Besední dům, Brno. V rámci festivalu Expozice nové hudby.
Leave a Reply