Současníci Johna Cage a Ostravská banda

17.00 Skladby Cageových současníků, na úvod Trio for Robert Ashley od Christiana Wolffa. Tedy až po úvodním proslovu. Dnes – narozdíl od včerejška – je nutno vidět. Veškeré úvodní vysvětlování a děkování působí nepatřičně jako ze světa výchovných koncertů.

Trio for Robert Ashley

17.10 Vlastně poprvé během festivalu jsme účastníky “normálního” komorního koncertu. Je skoro obtížné si na to zvyknout.

17.25 Petr Kotík zase vysvětluje, co nelze přeložit z angličtiny a co dále uslyšíme, tápat nás nenechává. Nicméně jeho smyčcový kvartet zní báječně, i díky interpretům.

17.45 Kvartet Petra Kotíka nejen že zněl báječně, ale má i velký úspěch. Skončila první polovina.

18.05 Wolffovo houslové Duo pro Petra zahajuje druhou část. Smyčce hrají opravdu dobře – přímý stylový tón bez vibrata, potvrzují kvalitu nasazenou v první polovině.

18.45 Why Patterns? Mortona Feldmana, to už je vlastně klasika. Na závěr by mohli přidat ještě trochu Haydna.

Pódium už je připravené i na večerní koncert

Why Patterns? – provedení

Why Patterns? – děkovačka

Četli jste záznam online zpravodajství z Expozice nové hudby. Pokud vás dění na Expozici zajímá a nemůžete být na místě, připojte se na Facebooku.

Skladby současníků. Christian Wolff: Trio for Robert Ashley, Petr Kotík: String Quartet No.1 Erinnerungen an Jan, Christian Wolff: Violin Duo for Petr, Morton Feldman: Why Patterns? Ostravská banda – Petr Kotík: flétna, László Tömösközi: perkuse, Joseph Kubera: klavír, Pauline Kim: housle, Jakub Černohorský: housle, Nikolaus Schlierf: viola, Andrej Gál: violoncello. 11. 3. 2012, Besední dům, Brno. V rámci festivalu Expozice nové hudby.



Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *