Máme to pro čtyřicet hlasů. Ke konci pro šedesát

17. 8. 2014, 0.01 | Boris Klepal

V lednu 1567 se v Brně konal zemský sněm, jehož se zúčastnil i Maxmilián II. – římský císař, ale také český král, moravský markrabě etc. Díky tomu se v Brně setkal také s italským skladatelem Alessandrem Striggiem, který se jej pokoušel zastihnout už v prosinci ve Vídni. Chtěl mu věnovat svoji velkolepou mši Ecco si beato giorno pro čtyřicet hlasů.

Připomeňme si tedy v rámci Roku české hudby nejen hudbu českých autorů, ale také skladbu, která se zde dostala z rukou autora k obdarovanému. Pokud někdo toužil slyšet mimořádné dílo živě, měl jedinečnou příležitost před dvěma lety ve Valticích. V rámci festivalu Concentus Moraviae ji během celodenního workshopu secvičili profesionální i amatérští interpreti pod vedením Roberta Hollingwortha, mezi účinkujícími byli i členové jeho vokálního souboru I Fagiolini.

Celá mše je napsána pro čtyřicet hlasů s výjimkou závěrečného Agnus Dei, kde jich je šedesát. Mezi jednotlivé části mše jsou vloženy kompozice Orazia BenevolihoFrancesca Corteccii. Poslouchat budeme nahrávku souboru Le Concert Spirituel, řídí Hervé Niquet.

Ráno, Jules Breton, 1888

Ráno, Jules Breton, 1888

Zanechte komentář