Komorní opera hudební fakulty JAMU chystá k 60. výročí svého založení premiéru Evžena Oněgina. Výročí je kulaté, reklama barnumská.
Trailer s trapně okopírovanou znělkou Universal Studios se tváří jako upoutávka na akční film, což je vtip, který se po všech stránkách nepovedl. Nevypadá špatně, ale co má znamenat? Proč se postavy z Oněgina potloukají centrem Brna a hraje k tomu něco naprosto nesouvisejícího? Inscenaci samu nereprezentuje ani tak mimořádné umělecké úsilí, jako spíš počty účinkujících, inscenátorů, kostýmů, či květin na scéně. Škoda, že nikdo nezjistil, kolik by všechny ty věci měřily, kdyby se naskládaly za sebe, a nespočítal, kolikrát by obkroužily například Zelný trh. Zatímco facebooková skupina Komorní opera HF JAMU v Brně se v posledním statusu ze 14. února ptá “Neměli bychom to tu trochu více rozjet?”, inscenaci je věnovaná sebestředná skupina Tomáš Pilař a jeho Oněgin s fortifikujícím doplněním “Bombastický Pilařův Oněgin!” Co výjimečného má v kontextu opery znamenat “živý orchestr”, také nevím.
Autory těchto pochybných upoutávek bych chtěl upozornit, že čím je nabubřelejší a nesoudnější reklama, tím větší jsou očekávání. Tím víc je také slyšet, když se po ní ozve jen plácnutí do vody. Inscenátorům i účinkujícím přeji, aby zlomili vaz.
Leave a Reply