Koncert rozptýlený v prostoru

20.00 Broken Concerto Petra Grahama začalo na čas, podle něj se také řídí jednotlivé nástrojové skupiny rozmístěné po chodbách JAMU. Posluchači jsou bohužel nuceni konzervativně sedět a nemohou se na kompozici podílet svým úhlem poslechu.

Dvě pianistky, Steinway a Bösendorfer. Dva blíže nespecifikované mobily neslouží k ukrácení chvíle, ale nahrazují dirigenta – měří čas, kdy začít.

Dvě pianistky, Steinway a Bösendorfer. Dva blíže nespecifikované mobily neslouží k ukrácení chvíle, ale nahrazují dirigenta – měří čas, kdy začít.

20.30 V centru dění jsou saxofony a klarinet Pavla Zlámala, ozvěny ze všech koutů JAMU znějí až magicky. Náladově se tu setkává ambient a free jazz, improvizace v tom ale bude pramálo, všechno zní až příliš logicky.

20. 55 Koncert skončil dlouhým, soustředěným tichem. Spíš než převratné kompoziční techniky hrál roli kontext. Kdo chtěl, uslyšel během večera ohlasy Bacha i Janáčka, kdo nechtěl, neuslyšel nic. Jako na libovolném jiném koncertu.

Broken Concerto for Pavel Zlámal, začátek provedení

Broken Concerto for Pavel Zlámal, začátek provedení

Mohl by to být závěr Haydnovy Symfonie na odchodnou, ale není. Končí Broken Concerto for Pavel Zlámal.

Mohl by to být závěr Haydnovy Symfonie na odchodnou, ale není. Končí Broken Concerto for Pavel Zlámal.

Četli jste záznam online zpravodajství z Expozice nové hudby. Pokud vás dění na Expozici zajímá a nemůžete být na místě, připojte se na Facebooku.

Prostorová kompozice. Peter Graham: Broken Concerto for Pavel Zlámal. Saxofony, klarinety: Pavel Zlámal. 6. 3. 2012, Hudební fakulta JAMU, Brno. V rámci festivalu Expozice nové hudby.



Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *