Jak se dnes boří a stavějí operní formy. Jiří Kadeřábek a Bernhard Lang

Žádný člověk. Foto archiv Národního divadla v Praze
Žádný člověk. Foto archiv Národního divadla v Praze

Zkomponovat a uvést na jeviště operu je mimořádný úkol, který přes svoji náročnost láká stále další autory. O svobodě, nesvobodě a vůbec možnostech současného skladatele při tvorbě opery hovoří Jiří Kadeřábek a Bernhard Lang.

Opera Žádný člověk skladatele Jiřího Kadeřábka a libretistů Lukáše JiřičkyKathariny Schmitt měla světovou premiéru v březnu 2017. O díle samotném i jeho uvední na Nové scéně Národního divadla jsme mluvili s Jiřím Kadeřábkem.

S Bernhardem Langem jsme se potkali v průběhu festivalu Ostravské dny nové hudby den po české premiéře opery Miroslava Srnky Make No Noise. Mluvili jsme nejen o ní, ale o soudobé opeře obecně. Bernhard Lang už má za sebou devět zrealizovaných celovečerních děl, má tedy se soudobou operou i divadelním provozem nemalé zkušenosti.

V Reflexích došlo krátce i na novou inscenaci opery Satyagraha v Komické opeře v Berlíně a Pravidla slušného chování v moderní společnosti skladatele Michala Nejtka a libretisty Jiřího Adámka.


Categories:

,

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *