Brněnský lunapark má koncept, kterému příliš nerozumím. “Prioritou akce je neotřelým způsobem představit pokud možno celému Brnu soubory brněnské nezávislé divadelní scény a zároveň propojit svět kavárenský se světem divadelním,” říkají organizátoři na webu projektu (pozor, nejen infantilně vypadá, navíc vydává strašidelné zvuky).
Nepochopitelné se mi především zdá, že celý projekt realizují studenti předmětu Řízení kulturního provozu (jenž spadá pod Filozofickou fakultu Masarykovy univerzity, Ústav hudební vědy a obor Management v kultuře). Koho si vlastně tito budoucí manažeři pěstují – zákazníky, kteří budou pokládat divadlo za náhražku zákusku ke kafi, která navíc nic nestojí? Publika, které není ochotné za umění příliš utrácet, máme dostatek. Myšlenka, že se kvůli kavárenskému představení (z provozních důvodů nutně provizornímu) významné množství lidí zvedne a půjde do divadla, se mi zdá naivní. K čemu to tedy je – z hlediska uměleckého managementu – dobré?
Leave a Reply