Accordone a jejich neapolsko-barokní bigbít

Accordone zahájili Concentus Moraviae ve velkém stylu. Program Neapolské příběhy se prošel městem, kde zažila svou slávu barokní opera a také se v něm narodil i zemřel Enrico Caruso. V centru pozornosti stála především populární hudba od renesance až po dnešek, dramaturgie koncertu i nasazení kapely měly blíž k rockovému koncertu než k večeru s vážnou hudbou. Na mě už těch roztleskávaček na konci bylo trochu moc, ale publikum se bavilo zcela spontánně. Marco Beasley byl strhující frontman podobně jako loni ve Slavkově, kde dokázal publikum zaujmout úplně stejně, ale mnohem závažnějším repertoárem. Jsem zvědavý na jeho dnešní sólový koncert v kostele v Řeznovicích. Podrobnou kritiku koncertu Accordone jsem napsal na Brno – město hudby➚.

Marco Beasley, Accordone, foto Jiří Sláma

Marco Beasley, Accordone, foto Jiří Sláma

Neapolské příběhy. Marco Beasley (1957): Ballo de li Sante, Guido Morini (1959): Serenata, Anonym: In galera li panettieri, Pino Daniele (1955): Napule è…, Guido Morini: Tarantella Tapanella, Vito De Lorenzi: Carataranta, Adriano Willaert (1490–1562): Vecchie letrose, Lucio Dalla (1943–2012): Caruso, Anonym: Canzone alla montemaranese, Vincenzo Valente (1855–1921): Tiempe belle, Anonym: Cicerenella. Accordone (Marco Beasley – zpěv, Guido Morini – cembalo, umělecký vedoucí, Rossella Croce, Claudia Combs – housle, Fabio Accurso – loutna, Stefano Rocco – kytara, Marco Frezzato – violoncello, Vito De Lorenzi – rámové bubny). 1. 6. 2013, Moravský Krumlov, zámek, Rytířský sál. V rámci festivalu Concentus Moraviae.



Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *